Slut i januari I

Godmorgon tisdag!

Januari börjar gå mot sitt slut, så det är dags att kika på de produkter som har tagit slut. Eftersom det är en hel del, har jag delat upp det på två inlägg. Idag handlar det om hudvård för ansiktet:

Mycket bra hudvård som tog slut i januari.

Masker

Origins Drink Up-Intensive. Den här fuktmasken använder jag ofta som nattmask eller bara en stund på kvällen. Det är en helt vanlig fuktmask, som jag definitivt kommer att köpa igen.

Carita Biological Mask. Den här lilla tuben fanns i Skincitys adventskalender och för mig var det kärlek vid första ögonkastet. Det är en av de bästa masker jag  har testat, så jag har redan köpt en fullstorlek och använt den en hel del. Rekommenderar alla som börjar få lite trött hud att testa Biological Mask.

Reashopping från Skincity, med en tub av Caritas fantastiska mask.

Comfort Zone Hydramemory Mask. Det här är också en riktigt bra fuktmask, som jag ofta använder under natten eller efter exfoliering. Även denna kommer jag att köpa igen, när förrådet av fuktmasker börjar sina.

Peter Thomas Roth Cucumber Gel Mask. Jag gillar alla gelmasker från Peter Thomas Roth, kanske mest för att de är så svala och lugnande på huden. Vintertid använder jag dem efter exfoliering, men sommartid är de sköna att ha kvällstid för svalkande fukt. Jag tror faktiskt att jag har en oöppnad tub i mitt lager, men annars väntar jag med nytt köp tills i sommar.

Ögonkräm

111SKIN Space Defence Bright Eye Lift Gel. Det här är en exklusiv ögongel, som jag gillade, men inte älskade. Det är verkligen svårt med ögonkrämer! Priset är alldeles för högt för att jag ska köpa en ny flaska av denna, så det blir inget köp.

Rengöring

Lixirskin Electrogel Cleanser. Jag har redan nämnt den här rengöringen en hel del, för den är underbar. Den passade mig utmärkt som förstarengöring, så jag hoppas få tag på en ny snart. Jag är så nöjd med Libertys kalender som lät mig upptäcka så många bra produkter.

En bra kalenderdag med Lixirskin, Verso och Sleek Makeup.

Omorovicza Moor Cream Cleanser. Även denna rengöring kom i en kalender, Lookfantastics. Jag har haft den som andrarengöring och verkligen tyckt om den. Jag hade inte förväntat mig att en lerrengöring skulle vara så mild, men det är den. Jag skulle gärna ha den igen.

Filorga Solution Micellaire Anti-Âge. Micellärvatten passar inte mig, så jag använde detta pliktskyldigast. Eftersom flasköppningen är så stor, gick det snabbt att använda upp det, eftersom jag alltid glömde att vara försiktig. Hade jag gillat micellärvatten hade jag blivit vansinnig, för väldigt mycket hälldes ut i handfatet.

Ansiktskräm

Zelens 3t Complex Essential Anti-Aging Cream. Det här är en härlig, tjock fuktkräm. Den återfuktar bra, doftar gott och känns lugnande. Jag vet dock inte om den är så bra att den berättigar det höga priset, så det blir inget nytt köp.

SkinCeuticals A.G.E. Interrupter. Den här krämen är ännu dyrare, så det var en liten provtub som man fick i Skincitys kalender. Jag vet inte om jag hann märka någon skillnad av den här krämen, men däremot gjorde jag det av det tillhörande serumet, som jag fortfarande har kvar.

Biodroga MD Even & Perfect CC Cream SPF20. Det tog lite tid innan jag började uppskatta den här CC-krämen, men till slut var jag mycket förtjust i den. Jag tycker att den är mer som en tinted moisturiser är en CC-kräm, men den jämnar ut hudtonen bra. Dessutom känns krämen vårdande på ett sätt som långt ifrån alla CC-krämer gör.

Dermaceutic K Ceutic SPF 50. Denna omtalade kräm hade jag inte testat tidigare, men jag kan förstå att den är en favorit hos många. Den känns lite som en tjock solkräm i konsistensen, men den är verkligen reparerande. Jag vill alltid ha en tub hemma av denna!

Det var en hel del hudvård, det här. Många förpackningar var dock prover och reseförpackningar - så blir det efter adventskalendrarna.

Ha en fin tisdag!

Kommentarer

Populära inlägg