BUS från Ida Warg

Godmorgon måndag!

Nu börjar det bli dags för mig att få lite färg - och det får man ju enklast ur en flaska eller tub. Jag har testat BUS-produkter från Ida Warg, en spray för kroppen och en kräm för ansiktet.

Appliceringsvante, ansiktskräm och kroppsspray.

Ida Warg Self-tanning spray kan användas på både ansikte och kropp. Den ger färg på tre timmar med hjälp av DHA. Den appliceras bäst genom att man sprayar på appliceringsvanten och gnider in i huden med snabba cirkulerande rörelser. Sprayen återfuktar i 48 timmar, så ingen bodylotion behövs. Man bör inte exfoliera huden inom ett dygn innan behandling och inte heller blöta huden inom fyra timmar efter användning. Sprayen är doftfri och ska heller inte avge någon BUS-lukt.

Ida Warg Self-tanning face lotion är en parfymfri BUS-lotion för ansiktet för alla hudtyper och hudfärger. Precis som sprayen verkar den på tre timmar med hjälp av DHA. Inte heller här ska man exfoliera inom ett dygn innan behandling. Både sprayen och lotionen är vegansk.

Ida Warg Self-tanning spray och Self-tanning face lotion.

Bägge produkterna ger en fin, men ganska svag färg. Man behöver alltså inte vara orolig för att det ska se onaturligt ut. Sprayen gick snabbt och enkelt att applicera med vanten, men jag hade nog inte våga testa att bara spraya på och gnida in med händerna. En sak som skiljer denna kropps-BUS från andra jag testat, är att denna känns mer återfuktande på djupet. Jag vet inte om fukten varar de utlovade 48 timmarna, men i alla fall 20 timmar  - längre tid har det inte tagit innan jag duschat av mig den.

Produkterna är nästan helt doftfria - jag känner en väldigt svag doft av något, om än inte den där speciella BUS-lukten. Man bör inte använda ljusa kläder eller sitta i ljusa möbler innan man har duschat av den första behandlingen, vilket jag inte heller har gjort. Jag har alltså inte märkt att produkterna färgar av sig på lakan eller kläder.

Nu är jag redo för sol och värme! Ha en fin dag!


Kommentarer

Populära inlägg