Sjö Skin Happy Honey Mask - första intrycket

I morgon kväll bär det hemåt och det blir kul att ha tillgång till hela badrumsskåpet igen. Hoppas också att våren har kommit en bit på väg - att det har blivit ljusare är ju oundvikligt.

Sista kvällen innan jag reste hit, fick jag hem Happy Honey Mask från Sjö Skin i Karlstad. Jag skrev min andra Veckans hype om den masken, så jag har varit nyfiken på den länge. Jag hade hoppats att den skulle likna May Lindstrom The Honey Mud - men det gjorde den inte riktigt. Sjö Skins mask innehåller också honung, men har inte samma härliga honungsdoft som May Lindströms mask.

Happy Honey Mask från Sjö Skin.

Sjö Skins Happy Honey Mask är en gråbrun mask, som är lätt att applicera med den medföljande penseln. Den känns dryg, så lite produkt räcker för hela ansiktet. Den doftar svagt av honung och något sädesslag-liknande. Jag kände inte av någon reaktion som pirr eller stramhet vid applicering. Masken kan sitta på 20-60 minuter, jag tror att jag överskred den gränsen eftersom jag var fullt upptagen med att packa.

Gråbrun och mild lermask.

När jag till sist torkade bort masken med en urkramad tvättlapp var min hud jämn och klar. Jag använde inte masken som mekanisk peeling, genom att massera bort den med vatten. Självklart blir det en viss peeling-effekt när man torkar bort den, men jag försökte undvika alltför mycket exfoliering med tanke på den stundande resan.

Huden kändes som sagt slät och ren. Det fanns ingen tillstymmelse till rodnad. Jag fick inte samma aha-upplevelse som vid May Lindströms The Honey Mud, men jag gillade resultatet. Det behövs nog lite mer regelbunden användning för att kunna ge ett riktigt uttalande om masken. Jag ska testa Happy Honey Mask ordentligt när jag kommer hem.

Ha en fin fredagkväll och njut av lovet, ni som blir lediga nu!

Kommentarer

Populära inlägg