Vecka 5 och söndagsmasken

Hallå söndag!

Den sista veckan i januari har varit en lugn och trevlig vecka. Det verkar förstås vara snökaos i stora delar av Sverige idag, men i Malmö är det barmark och plusgrader. Jag har hört en hel del fågelkvitter och sett snödroppar, så nu väntar förhoppningsvis en härlig tid. En del roliga skönhetsupptäckter har jag också gjort, men även en besvikelse.

Bra texturspray från Amika.

Veckans bästa: Jag har flitigt använt Amikas texturspray Un.done, som är riktigt bra. Det är inte helt i klass med Cool Girl-sprayet från Hair by Sam McKnight, men ändå bättre än torrschampo för att få lite struktur och volym.

En annan bra - och billig - produkt är Depends 7day, som sitter som berget. Jag använde det mycket när det lanserades för några år sedan, men tyckte då att nyanserna var lite begränsade. Nu är utbudet betydligt större, så jag ska ha det i åtanke nästa gång jag letar efter ett nytt lack.

Bra nagellack från Depend, inte lika bra brynfärg från IQ+Brow.

Veckans sämsta: En produkt som tyvärr inte sitter som berget är brynfärgen från IQ+Brow. Det är synd på en så smart uppfinning.

Söndagsmaskerna - bägge är nya för mig.

Söndagsmaskerna blir idag May Lindstrom The Honey Mud och Moisturizing Face Mask från Idun Minerals. För den som undrar hur det kommer sig att jag redan har The Honey Mud här, när jag hade den på önskelistan i tisdags, kommer ett inlägg om detta i morgon. Min hud mår bra för tillfället, så en ordentlig rengöring med The Honey Mud och ordentligt med fukt med Idun Minerals fuktmask blir nog bra.

Ha en fin söndag!

Kommentarer

Populära inlägg