Veckans fynd!

Godmorgon tisdag!

För några veckor sedan fick jag hem en tub med ögonkräm från Annemarie Börlind. När min Ole Henriksen-kräm tog slut förra veckan, plockade jag därför fram tuben med Eye Wrinkle Cream. På Daisy Beauty Expo träffade jag Iréne von Arronet från Annemarie Börlind, som berättade att krämen i år fyller 60 år. Hon sa också att grundaren av Annemarie Börlind, Annemarie Lindner,  använde denna kräm dagligen och i princip förbjöd att man ändrade på något i krämen. Nu har den alltså haft samma mjukgörande ingredienser (squalane och glycerin kommer högt upp på ingredienslistan) i 60 år.

Fynd-kräm från Annemarie Börlind.


Jag tyckte det var en rolig anekdot, men tyckte också att det var lite speciellt att marknadsföra en kräm med att den har sett likadan ut i 60 år. Sedan testade jag den - och älskade den vid första användningen. Jag hade lite svårt att tro på att en ögonkräm kunde göra sådan skillnad, men för mig är den här krämen helt underbar.

Det som skiljer denna ögonkräm från andra jag har testat, är att denna är tjock och krämig. Den sjunker inte in i huden direkt, utan ligger kvar lite ovanpå huden. För mig innebär det att jag inte får några torrhetslinjer under dagen. Har man problem med torr hud runt ögonen, bör man genast införskaffa denna. Den är dessutom billigare än många andra krämer jag haft, runt 200kr får man betala för den.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg