Att köpa prover

Igår såg jag att COW parfymeri har en sample store, både för parfym och foundation, om man inte har möjlighet att komma förbi dem i Stockholm. Eftersom de säljer så exklusiva dofter, kan man inte få tag på dem överallt - och med tanke på vad de kostar så vill man ju verkligen vara säker på att doften passar en. Då kan man nu köpa ett prov i deras nätbutik.

Prover från Amazingy tidigare i år. 

Jag tycker att detta är en mycket god idé, som fler borde ta efter. Det finns fler butiker som erbjuder servicen, men inte någon av de stora aktörerna så vitt jag vet. Utan möjligheten att köpa prover från Amazingy hade jag aldrig fått tag på fantastiska The Honey Mud från May Lindstrom, för den var alldeles för dyr för att jag bara skulle våga lita på andras recensioner.

Fina prover från Kicks när jag beställde en franskam från MAC. Gissa om mitt fransserum funkar?!

Det är förstås trevligt med gratisprover också - allrahelst prover man själv fått välja eller åtminstone sådana som är anpassade efter ens färger och smak. Jag blev t ex jätteglad för de prover jag fick i min senaste beställning från Kicks, foundation i min färg från Estée Lauder och EdP Narciso Rodriguez For Her.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg