C-vitamin

Godmorgon onsdag!

På söndag går vi in i sommartid och här i Malmö är det verkligen vår nu. Det brukar för min del innebära en liten ändring i min hudvårdsrutin - jag vill t ex tillföra mer C-vitamin.

Min C-vitaminhudvård i solljus. 

C-vitamin är bra att använda dagtid när man befinner sig i solljus, för det motverkar solskador och stärker huden. Det ger också lite extra lyster och en jämnare hudton. Att ha ett C-vitaminserum under sin SPF är alltså ett smart drag av flera orsaker.

De C-vitaminserum jag har hemma för tillfället. Drunk Elephant är i princip slut, Glossier halvfullt och serumen från Cicamed och Omorovicza ännu inte öppnade. 

Min hud gillar C-vitamin, men inte i alltför stark dos. Det enda jag inte gillar med C-vitaminserum är att många har en ganska speciell lukt , tänk varmkorvvatten, som ofta blir starkare med tiden. Har man öppnat ett C-vitaminserum ska man alltså inte spara på det för länge.

Snart lanserar Acasia sin C-vitaminmask Brighten Me Up, kul att få i sig C-vitaminet i maskform.

Alla mina C-vitaminserum är i småflaskor, vilket jag gillar, för då hinner jag använda upp dem innan de börjar lukta för mycket. Framförallt Drunk Elephants C-Firma Day Serum, som är högkoncentrerat, har en stark lukt som sitter kvar på huden hela dagen. Det kan vara anledningen till att jag inte använder upp det lilla som är kvar i flaskan. Jag ska försöka ta det sista idag.

Ha en fin onsdag!










Kommentarer

  1. Vilken härlig blogg. Ska bli kul att följa den. Kram från Maria.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria, det var roligt att höra! Kram och välkommen tillbaka :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg