Fem franska favoriter

Då var jag framme i Paris - det är så härligt att vara här igen. Innan jag åkte, tittade jag lite i mitt badrumsskåp för att se om det var några franska skönhetsprodukter som saknades för tillfället. Jag insåg att jag har väldigt mycket fransk skönhet, så jag tänkte visa några av mina franska favoriter. Chanels CC Cream blev veckans bästa igår, så den fick inte vara med ikväll.

Fem av mina nuvarande franska favoriter - ett par nya, resten gamla trotjänare.


Här är de:


Biotherm Lait Corporel. Jag har precis påbörjat en ny flaska och slås varje gång av vilken bra bodylotion det här är. Den går in snabbt, men återfuktar länge. Doften är diskret, men den finns där hela dagen.

Carita Biological Mask. Det här är en ny favorit, som jag tror att jag kommer att köpa om och om igen. Jag sträcker mig ofta efter den på kvällarna och jag tycker mig se resultat efter varje användning.

En gammal och två nya favoriter.

Caudalie Beauty Elixir. Jag har alltid en flaska igång av Caudalies mist, även om jag inte har använt den dagligen under vintern. Nu när det är varmare igen använder jag den mer och mer. Jag älskar doften och känslan av den, även om vissa säger att man ska vara försiktig med den eftersom den innehåller alkohol.

Eneomey Rejuv Silk. Det här är min senaste franska favorit, så sent som i lördags skrev jag om den första gången. Den känns som att den gör lite mer än bara återfuktar, så jag tror att det här kommer att bli en långvarig favorit.

Två trotjänare.

Klorane Shampoing sec au lait d'avoine. Kloranes torrschampo är en stapelvara hemma hos mig, så jag förstår fortfarande inte varför jag inte kan köpa det på svenska apotek. Vi använder torrschampo som aldrig förr - och detta är ju ett av de bästa?!

Nu ska jag ut och äta middag - det blir garanterat några franska favoriter där också. Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg