Första delen av kvällsrutinen och Skincity Live ikväll

Ofta börjar jag med min kvällsrutin så fort jag kommer hem från arbetet. Jag tycker om att tvätta ansiktet rent från makeup och smuts, men jag vill inte göra hela rutinen med serum och nattkräm förrän jag har borstat tänderna för natten. Min lösning är därför att dela upp rutinen i två steg.

Clean Cleanser från Acasia Skincare och Intensive Moisture Cleanser från Dermalogica.

Först tvättar jag ansiktet genom dubbelrengöring. Nu använder jag Acasias Clean Cleanser och Dermalogicas Intensive Moisture Cleanser i nämnd ordning, men jag ska nog vända på det - jag tycker att Dermalogicas rengöring lämnar en hinna efter sig.

French Rose Mist från Sampar och The Mist från La Mer.

När jag har torkar bort rengöringen, sprayar jag ansiktet med mist - ganska rikligt. Medan ansiktet fortfarande är lite fuktigt, lägger jag på en vanlig fuktmask. Jag har flera stycken jag alternerar mellan, just nu är favoriten som ni säkert vet Uriages Roséliane Anti-Redness Mask. Jag hade förstås kunnat ha en fuktkräm istället, men jag gillar mina masker.

Drink Up från Origins, Moisturizing Mask från Caudalie och Roséliane Anti-Redness Mask från Uriage.

Fuktmasken får sitta på tills jag borstar tänderna, då torkar jag av den och gör den sista delen i rutinen - peel pads, essence, serum, ögonkräm och nattmask. Det är sällan jag hoppar över någon del av rutinen, men skulle jag vara för trött någon kväll hade det gått bra att bara torka av masken och lägga på en ny nattmask.

Ikväll blir det mask framför Skincity Live kl 20, hoppas vi är många som tittar och skickar in frågor. Förhoppningsvis blir det någon rolig tävling också!

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg