Glossier Play - ny makeuplinje från Glossier

Kvällens inlägg kommer lite senare än vanligt, eftersom jag har suttit på planet hem från Paris. Nu är jag tillbaka i Malmö igen och det ska bli kul att få packa upp skönhetsshoppingen. Det blev lite mer än det jag köpte på Citypharma, men det återkommer jag till senare, nu ska det handla om en makeup-nyhet.

I veckan lanserade nämligen Glossier sitt nya märke Glossier Play. Märket har än så länge fyra produkter. De är lite mer lekfulla än Glossiers egen makeup-linje, som är mer åt ”no-makeup”-hållet.

Glossier Play har än så länge fyra produkter och två verktyg.

I kollektionen finns för närvarande: läppglanset Vinylic Lip i sex färger, glittergelén Glitter Gelée i fyra färger, highlightern Niteshine i fyra färger och pennan Colorslide i hela 14 olika färger. Dessutom finns borsten/multiverktyget The Detailer and pennvässaren Blade i Glossier Plays första produktsläpp.

Jag blir orimligt lockad av Glitter Gelée, trots att jag inte kan se mig använda glitter överhuvudtaget. Det var ett tag sedan glittergelé ingick i min makeupnecessär, men vem vet? Kanske är det dags igen?

Nu ska jag packa upp och testa min nya mask från Uriage. Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg