Mer skönhetsshopping från Paris

Hej lördag!

Här i Malmö började dagen med regn och blåst idag innan solen tittade fram, så jag passade på att lägga min nya mask från Uriage och titta lite på min skönhetsshopping från Paris. Jag fick faktiskt tag på allt jag hade önskat mig, vilket jag inte trodde jag skulle lyckas med. Det var taxfree-shoppen på Paris-CGD som räddade mig. Som jag skrev i min shoppingguide till Paris, så är taxfreen inget att lita på i Paris. Den här gången flög jag med Air France från Terminal 2F, där det finns en liten taxfree-butik. Priserna är inget vidare, min kollega köpte en Biotherm-rengöring på Citypharma 5€ under taxfree-priset. De hade dock en Diptyque-disk, så jag fick tag på mitt Mimosa-ljus.

Fin Diptyque-disk i taxfree-butiken på Paris-CDG.

Jag köpte också en ny concealer - den nya Touche Éclat High Cover med mer täckning än den klassiska ljusreflekterande concealerpennan från Yves Saint Laurent. Den skapades som bekant av Terry de Gunzburg - numera med sitt eget märke By Terry - och har länge varit en storsäljare.

Touche Éclat och Touche Éclat High Cover finns nu i sex nyanser. 

I Sverige har Touche Éclat ansetts vara en concealer, medan mina franska väninnor mest sett den som en uppljusare - eller highlighter. Jag är mycket nyfiken på den nya varianten av Touche Éclat, för jag gillar originalet men tycker ibland att det saknar lite i täckningsgrad. Touche Éclat High Cover har säkert potential att bli en ny storsäljare. Jag återkommer med mina tankar om den när jag har testat den lite mer.

Den sista shoppingen från Paris - lyx och budget.

Sedan fick jag faktiskt tag på min gamla favoritdeodorant, Veet Déodorant Crème 3. Förpackningen är ny, en tung lyxig glasflaska istället för den lilla plastflaskan jag minns och namnet är lite ändrat. Priset hade också ökat, nu kostar den nästan 5€! Jag hittade till slut min flaska på Monoprix på Champs-Élysées, efter att ha letat i flera livsmedelsbutiker.

På Sephora Champs-Élysées möts man av röda mattan.

Jag var också inne på Sephora på Champs-Élysées, i den allra första Sephora-butiken. De hade precis fått in Naked Reloaded från Urban Decay och High Tides & Good Vibes Palette från Tarte, som smyglanserades på Champs-Élysées förra veckan. Då dröjer det nog inte så länge innan Tarte kommer hit. Det blev dock inget köp på Sephora, jag försöker att inte köpa sådant jag kan få tag på hemma.

Ha en fin lördag!

Kommentarer

Populära inlägg