Permanent styling av ögonbryn - det bästa som hänt mina bryn!

I måndags fick jag äntligen testa på den nya brynbehandlingen Permanent styling - och jag har aldrig haft så fina ögonbryn. Behandlingen innebär att ögonbrynen permanentas så att de ligger rätt, därefter färgas de med permanentfärg, så att även huden tar färg. Resultatet är slående, helt plötsligt kan man få de där kraftiga brynen man drömmer om, utan att behöva tatuera sig. Det tar ca en timme och kostar inte en förmögenhet heller. Jag var som vanligt hos Victoria, som nu har öppnat eget vid Lilla torg i Malmö.



Behandlingen gick till på följande vis: först tvättades mina bryn med sprit och permanentvätska penslades på. Brynen borstades i den riktning de ska ha och därefter fick de plastfilm över sig, för att ge värme. Ett par gånger tog Victoria bort plastfilmen och borstade igenom brynen. Därefter borstades en neutraliseringsvätska på, som även den fick verka under plastfilm.

Mitt ögonbryn efter ett dygn, utan någon makeup men fortfarande med keratininpackningen på.


När det var dags för färg, blandade Victoria ljusbrun och grå permanentfärg och målade på den. Jag fick samtidigt en ögonmask i form av gelpatches med hyaluronsyra från Gold Brow. Victoria tog en ren pensel och ordnade fram formen på brynen. Därefter vaxade hon bort de småhår som befann sig utanför.

Jag tog tyvärr ingen före-bild, men här är en bild på mitt andra ögonbryn från i somras - utan makeup men färgat. Jag har ganska glesa bryn utan tydlig form, med långa strån som gärna pekar nedåt.

Till sist torkades färgen bort och ett lager keratin lades på. Detta fick ligga kvar i 24 timmar, för det första dygnet efter behandlingen får man inte rengöra brynen.

Samma ögonbryn 48 timmar efter behandling - med lite av Glossiers Boy Brow

Den permanenta stylingen kan vara upp till tre månader, men så klart behöver man vaxa bort de hår som växer utanför formen under tiden. Jag kommer definitivt att göra om hela behandlingen när det behövs, för jag är så nöjd. I mina ögon ser det ut som att mina bryn har växt till sig ordentligt.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg