Reserol Overnight Moisture Mask

Godmorgon torsdag och internationella Pi-dagen!

I fredags beställde jag Reserol Overnight Moisture Mask när Apotek Hjärtat hade 20% på lyxig ansiktsvård. Jag hade hoppats få den i Instabox i lördags som utlovat, men den kom först i tisdags. Eftersom jag var så nyfiken på den, var det svårt att vänta, men nu har jag äntligen testat den ett par nätter.

Fin förpackning till Reserol Overnight Moisture Mask.

Det är en krämig fuktmask, som bl a innehåller sheasmör och squalane. Den påminner mig lite om Summer Fridays Jet Lag Mask, men är lite blötare i konsistensen. Första gången jag testade den hade jag inte läst instruktionerna, utan lade bara på den som jag brukar göra med en mask - vilket innebär att jag breder ut den på ansiktet. När jag vaknade var jag så nöjd med min morgonhud, men masken hade inte absorberats helt. Jag gillar detta, men kan förstå att en del upplever det som lite kladdigt.

Läs gärna instruktionen för bästa möjliga upplevelse.

Därefter läste jag instruktionerna, som säger att masken ska masseras in under 5 sekunder. Dessa sekunder gör skillnad, för då får masken en mycket bättre chans att tränga ner i huden istället för att stanna på ytan. När jag vaknade efter andra natten hade masken absorberats på ett helt annat sätt. Instruktionerna säger också att masken ska användas två gånger i veckan, men jag vill helst använda den varje natt. Effekten är nämligen påtaglig, huden blir plumpad och slät. Jag tycker också att effekten håller i sig under dagen. Jag förstår att Overnight Moisture Mask har vunnit pris som Årets ansiktsmask i Daisy Beauty Awards, för det är en väldigt bra mask. Att den dessutom är svensktillverkad och har en rimlig prissättning, gör att jag gärna rekommenderar den till alla som har en lite trött och glåmig hud.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg