Roséliane Masque Anti-Rougeurs från Uriage - första intrycket

Godmorgon måndag!

En av gårdagens masker var min nya mask Roséliane Masque Anti-Rougeurs från Uriage som jag köpte på Citypharma i Paris förra veckan. Det är en krämig mask som ska återfukta, lugna, dämpa rodnader och stärka kärlen. Den passar särskilt bra för känslig hud och hud med rosacea.

Roséliane Masque Anti-Rougeurs från Uriage.

Jag har redan använt den flera gånger, för det är en sådan mask som jag gärna lägger på när jag har rengjort ansiktet på kvällen eller morgonen, men vill vänta med hela rutinen med serum och kräm.

Tillsammans med en annan favorit i hotellbadrummet förra veckan, innan jag hade hunnit öppna Roséliane Masque Anti-Rougeurs.

Masken är inte riktigt vad jag hade väntat mig. När man trycker ut den ur tuben är den tjock och krämig, som en kraftig nattkräm ungefär. Jag förväntar mig därför att den ska ligga kvar på ansiktet tills jag torkar bort den, men varje gång jag har använt den har den slurpats upp av mitt ansikte och lämnat en sammetsmjuk yta. Detta gör masken lätt beroendeframkallande, för det känns som att den verkligen gör skillnad, om än temporär.

Masken är ljusrosa, tjock och krämig med blommig doft.

Den har en doft som påminner om ros, men även något annat blommigt, och är som sagt tjockt krämig i konsistensen. Den är lätt att applicera med fingrarna och täcker bra. Även om jag lägger på ett tjockt lager, absorberas allt. Huden känns återfuktad och sammetslen, men jag vet inte om jag ser någon skillnad när det gäller rodnad än.

Ha en fin måndag!

Kommentarer

Populära inlägg