Siden för håret

Godmorgon måndag!

Att siden har blivit ett allt mer populärt material i håret, är ingen nyhet. Sidenörngott blir allt vanligare - nu behöver man inte lägga en sidenscarf på kudden längre. (Det har jag aldrig gjort, men fick höra en frisör berätta om damer förr som sov på sina Hermès-scarfar när de hade varit och fått håret lagt.)

Långsmal scarf från Rixo och carré-scarf från Hermès.

Sidenscarf i håret har vi sett i några år nu, men det är fortfarande fint, tycker jag. Jag har två som jag brukar knyta runt hästsvansen ibland, en från Hermès och en från Rixo som jag fick med en Space NK-gåva härom året.

Så fint paket från Amelie Soie, med ett handskrivet kort från Ida.

Nu har jag också beställt en scrunchie i siden - det blev en beställning hos Amelie Soie förra veckan efter att jag hade skrivit önskelistan i tisdags. Jag måste säga att de har en fantastisk kundservice. Dagen efter att jag hade gjort beställningen blev jag uppringd av Ida, som berättade att hon hade packat mitt paket. Eftersom jag bor i Malmö men hade kryssat för att jag ville hämta mitt paket i deras affär i Stockholm, undrade hon om det stämde, eller om hon skulle posta det till mig. Jag hade kryssat fel, så jag är oerhört tacksam över att hon både noterade min bostadsort och tog sig tiden att ringa.

Min nya sidenscrunchie är både fin och skonsam mot håret. Jag var rädd för att den skulle glida ur håret, för ibland halkar jag nästan av mina sidenörngott. Scrunchien sitter dock på plats och lämnar knappt några märken efter sig.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg