Första testdagen är över och Skin To Die For

Hej lördag!

Igår var den första dagen som jag testade tester. Här är de produkter jag använde igår.

Fredagens kvällsrutin.

Charlotte Tilbury Magic Eye Rescue. Den här ögonkrämen har jag tidigare haft i fullstorlek, så jag har testat den ordentligt. Den är lite uppljusande, men inte tillräckligt fet för min smak.

Eneomey Soft Cleanser. Jag älskar denna rengöring, för det känns som att den verkligen rengör - som att den exfolierar lite. Den påminner om en annan rengöring jag haft för några år sedan, kan det vara Dermalogica?

Klairs Gentle Black Deep Cleansing Oil. Oljerengöring är alltid härligt, men denna har en väldigt rinnig konsistens. När man då ska hälla ut den ur en provpåse, blir det lite klurigt.

Kora Organics Face Oil. Här kan man inte klaga på rinnig konsistens, den här oljan är så tjock att det blir problematiskt att få ut den ur flaskan. Jag hade förväntat mig lite mer doft, men annars gillade jag den vid första testen. Flaskan innehåller så mycket, så jag räknar med att den räcker i flera dagar.

Det svåraste med detta testande är att få upp alla små påsar.

Sisley Sisleÿa Firming Concentrated Serum. Detta serum är vitt och trögflytade, nästan i krämform. Det har en parfymerad doft, som jag gillar. Det här känns lyxigt och dyrt!

TonyMoly Panda's Dream White Hand Cream. Denna handkräm luktar godis, vilket taxen jag passar uppskattade väldigt mycket. Jag var inte riktigt lika entusiastisk över den, men mina händer var mjuka när jag vaknade i morse.

VenEffect Anti-Aging Intensive Moisturizer. Jag hade väntat mig lite mer av denna exklusiva fuktkräm, men det är en helt vanlig vit fuktkräm, utan doft. Det tar ett tag för den att gå in i huden, så den passar nog bäst för torrare hudtyper.

Idag har jag dessutom hunnit testa Skin To Die For från Peter Thomas Roth.

Min nya Skin To Die For.

Första intrycket är väldigt positivt. Krämen är beige och väldigt utslätande. Det står att man ska fokusera på de partier där man har ojämnheter och synliga porer, så det försökte jag göra. Använder man den i minst 28 dagar ska den också ha en mer långtidsverkande effekt på huden.

Lite nya prover fick jag också.

Den påminner mig om en gammal favorit, Kiehl's Micro-Blur Skin Perfector, som jag använde mycket för några år sedan. Effekten är ganska mattande, så vill man ha mycket glow är detta kanske inte en ultimat produkt.

Nu fortsätter testandet. Ha en fin lördag!



Kommentarer

Populära inlägg