Omistliga mister

Godmorgon torsdag!

Jag insåg igår att jag har hela fyra mister igång i badrummet och utöver dessa en i sovrummet och en settingmist i badrunsskåpet, alltså totalt sex mister. De får knappt plats på samma bild, men jag tycker så mycket om dem allihop och de fyller lite olika behov.

Mistmissbrukare - moi?!

Först ut är fuktmisterna, som jag använder när jag vill ge ansiktet lite extra fukt och tillsammans med hyaluronsyra. Queen of Hungary från Omorovizca har jag på nattduksbordet - bra när man vill vakna till på morgonen. Misten är dock väldigt finfördelad, så det blir som ett mjukt moln i ansiktet, ingen kalldusch. I badrummet har jag The Mist från La Mer som också är en mild fuktmist som man kan spraya på sig när som helst under dagen.

Milda fuktmister.

Sedan har jag tre lite mer uppiggande och lystergivande mister, som alla har ganska stark doft. Sampars French Rose Mist doftar ros, Caudalies Beauty Elixir går åt mentholhållet och Herbivores Jasmin Green Tea har en utpräglad jasmindoft. Alla är dock flyktiga. Mildast upplever jag Sampars mist, medan Caudalies Beauty Elixir är den kraftfullaste misten. Den beskrivs också ofta som en blandning av mist och serum. Jag hade kunnat vänta med att öppna Herbivores mist som kom i Space NK:s vårgåva, det erkänner jag, men jag var för nyfiken.

Uppiggande mister med doft.

Alla mina mister går att använda ovanpå makeup - och det är främst så jag använder dem. Jag har dock en särskild mist jag använder som settingspray till vardags, nämligen Algenist Splash Hydrating Setting Mist. Den är lika mild som fuktmisterna, men är alltså lite extra bra på att fixera makeupen. Den är dock inte lika effektiv som t ex Urban Decays All Nighter, men den tycker jag är alldeles för stark mot huden för att använda dagligen. Jag har den dock om jag ska på fest och vill att makeupen ska hålla länge.

Den här settingsprayen använder jag bara en gång om dagen, så den har räckt länge.

Jag tror nästan att misten är min favoritprodukt i dagsrutinen, för den är ju så enkel att använda. Innan jag skaffade min första mist förstod jag inte alls vitsen med den, men nu skulle jag aldrig kunna vara utan den. Jag ska genast spraya på mig lite Queen of Hungary!

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg