Sammanfattning av veckan och söndagsmasken

Hej söndag!

Då var den andra aprilveckan över och det är dags för mig att sammanfatta lite grann.

Veckans bästa. Det är utan tvekan nagelklipparen från MUJI, som borde ha blivit veckans fynd. Tänk att man kan klippa naglarna utan ta i överhuvudtaget, utan att klippet flyger iväg över hela badrummet och utan att behöva fila till kanterna efteråt.

Nagelklippare inne på MUJI i Berlin förra helgen.

En annan bra sak var att jag i tisdags fixade ögonbrynen igen, den här gången bara lite vax och färg - den permanenta stylingen sitter fortfarande i. Jag borde ta hand om mitt hår lika bra, så nu har jag bokat klipptid på långfredagen.

Månadens brynfärgning.

Veckans sämsta. Att ta bort glitterlack är alltid en plåga, jag förstår inte att det ska vara så svårt. Jag  har testat glitterbas, men då lossnar ju allt så fort man tvättar händerna. Nu har jag dessutom lackat om med mitt nya glitterlack med hjärtan i - det blir en utmaning att få bort.

Glitterlack från & Other Stories, med glitter i guld, blått, rosa och vitt och hjärtan i blått och ljusrosa. Det blir inte lätt att få bort.

Söndagsmaskerna. Jag fortsätter att öppna provpåsar, så denna söndag går maskerna i det temat. Dagens masker blir därför:

Exfoliering, arkmask och ögonlappar.

NuFace Prep-N-Glow Textured Cleansing Cloth. Jag börjar med denna rengöringsduk som både rengör, exfolierar och ger fukt. Den kan med fördel användas tillsammans med en mikroströmapparat, men jag får klara mig utan den.

Erborian Bamboo Shot Mask. Det här är en fuktmask som ska lugna, återfukta och plumpa ansiktet. Jag lägger in den en stund i kylskåpet innan, så den blir  riktigt svalkande.

Talika Eye Therapy Mask. Dessa pads ska minska svullnad, fina linjer och mörka ringar under ögonen. Padsen kan användas flera gånger, vilket jag tycker låter mystiskt, men jag testar dem även imorgon då.

Ha en fin söndag!

Kommentarer

Populära inlägg