Sephora The Primer Mask och påskkalender

Godmorgon torsdag!

Igår testade jag masken jag fick från Sephora i födelsedagspresent, The Primer Mask. Det är en arkmask som ska läggas på rengjord hud i tre minuter. Därefter masserar man in eventuellt överskott av det krämserum masken är indränkt i och så lägger man sin makeup.

Jag var lite skeptisk, men den fungerade alldeles utmärkt. Huden blev återfuktad och porerna nästan helt osynliga. Det var enkelt att lägga på Chanel CC Cream med makeup-svamp och makeupen höll fint resten av dagen. Fukten höll också i sig, så även om detta inte kommer att bli något jag gör så ofta, kan jag definitivt tänka mig att lägga en primermask igen.

Sephoras The Primer Mask kostar 70 kr om man inte har fått den i födelsedagspresent.

Anledningen till att jag tog fram masken igår är ju att jag försöker använda upp en del av alla tester och arkmasker jag har. Om man istället behöver fylla på sitt förråd, kan jag tipsa om Kicks påskkalender som drar igång imorgon. Konceptet är detsamma som vid deras adventskalender, en utvald vara säljs med 50% rabatt under en dag.

Påskkalendern pågår 12-18 april och följande finns i luckorna:

12 april: 50% på alla produkter från Skin Treat (Kicks eget kroppsmärke).

13 april: 50% på Elizabeth Arden White Tea, Vanilla Orchid och Wild Rose, 50 ml.

14 april: 50% på alla produkter från Budgie (Kicks eget hårvårdsmärke).

15 april: 50% på Kicks Beauty mascaror.

16 april: 50% på Ardells lösfransar Whispies.

17 april: 50% på Kicks Beauty Face and Face Tools.

18 april: 50% på Beautyblender Chili.

Jag är mest nyfiken på de två sista dagarna. Kicks Beauty Face har mycket som verkar spännande, både jaderollern och eyepatchen har jag hört mycket gott om. Min makeupsvamp är definitivt i behov av att bytas ut, så jag ska verkligen försöka köpa en ny Beautyblender nästa torsdag.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg