Slut i april II

Imorse skrev jag om mina hår- och kroppsprodukter som tog slut denna månad, så här kommer nu ett inlägg med ansiktsprodukter och makeup jag använde upp i april.

Hudvård för ansiktet och makeup som tog slut i april.

Clean Cleanser från Acasia. I början av april tog denna milda rengöring slut. Jag har använt den som andrarengöring på kvällen och förstarengöring på morgonen. Det var mycket nära att jag köpte en ny igår när Kronans Apotek hade vårstädning och sålde Acasias produkter med 50-60% rabatt. Jag har dock en del rengöringar att göra slut på och så finns det några jag är nyfiken på att testa, så jag avstod från ett köp.

Drink Up från Origins. Jag gillar verkligen den här fuktmasken och har använt upp flera stycken, både i den här och i intensive-varianten. Just nu har jag en liten resestorlek som väntar, så jag kommer inte att bli helt utan den.

Mitt nya Baume de Rose, som kom med en handkräm.

Baume de Rose från By Terry. I början av månaden tappade jag min burk i badrumsgolvet, så den sprack. Det finns ganska mycket produkt kvar, men det är lite glassplitter i, så nu är den kasserad. Den är redan ersatt med ett nytt Baume de Rose, den här gången i lite mer flytande form med skumgummiapplikator.

Solution Bright Eyes från Goldfaden MD. Det här är ett deluxe-prov på ögonserum som ska vara uppljusande. Jag tyckte att det var lite för tunt för min smak och jag saknade min Eye Wrinkle Cream från Annemarie Börlind under tiden jag testade detta.

Retinext Advanced Corrective Serum från Elixir. Detta serum tog slut förra veckan och jag sörjer det verkligen. Jag har haft det varje natt den senaste tiden och min hud har trivts så bra med det. Det är inte omöjligt att jag köper ett nytt till hösten, nu under sommaren vill jag mest ha fuktserum och/eller olja.

Nu är allt från The Littles slut.

C-Firma Day Serum från Drunk Elephant. Det här C-vitamin-serumet köpte jag i höstas, i The Littles-kitet. Det är verkligen koncentrerat, så jag har inte använt det dagligen. Under vinterns mörkaste månader använde jag det nästan inte alls, men de senaste veckorna har jag börjat med C-vitamin igen. Jag skulle gärna ha en ny flaska och jag sneglar på Get Even-kitet jag skrev om i lördags, där C-Firma ingår i en lite större förpackning.

Life Plankton Elixir Serum från Biotherm. Jag gillade det här serumet i kombination med jade-rollern och använde det både morgon och kväll under de två sista veckorna av april. Framförallt uppskattade jag den sammetslena yta som ansiktet fick. Jag tror dock inte att det blir något köp - jag har en del andra serum att använda upp först.

Den här lilla provflaskan på 7 ml räckte längre än väntat.

Caution Extreme Mascara från Hourglass. Den här resestorleken fick jag i Libertys kalender den tredje advent och jag har skrivit om den flera gånger vid det här laget. Jag köpte en ny från Space NK när de hade sin fantastiska vårgåva, så en ny ligger redan och väntar.

They're Real! Tinted Lash Primer från Benefit. Jag har använt många tuber av denna primer, men nu har jag faktiskt så kraftiga fransar tack vare fransserumet från Revitalash, att jag inte tycker mig behöva någon primer för tillfället.

Bra produkt i bägge, men YSL har en mycket bättre förpackning än Charlotte Tilbury.

Magic Away Concealer från Charlotte Tilbury. Jag älskade denna concealer när den var ny, men med tiden blev applikatorsvampen väldigt kladdig och till sist var det svårt att sätta på locket ordentligt pga all produkt som täppte till öppningen. Jag uppskattar min nya YSL-concealer mycket mer, så om Charlotte Tilbury inte ändrar sin förpackning kommer det inte bli något mer köp av den. Själva produkten är toppen, vill jag understryka.

Hyaluronic Hydra Powder från By Terry. Den här lilla burken har jag haft i min resenecessär och jag har minst en oöppnad reseförpackning av detta fantastiska löspuder på vänt. Det både fixerar och ger en vacker yta, så jag vill alltid ha det med mig när jag reser. Hemma i badrumsskåpet brukar jag ha en burk i fullstorlek, men just nu testar jag några andra.

Det var väldigt mycket som tog slut den här månaden också - kanske lugnar det ner sig i maj?! I morgon är det i alla fall siste april, så då kommer månadens favoriter upp. Läs gärna mina tips inför Valborg också. Jag tänker följa mina egna tips och måla naglarna i en iögonfallande färg nu.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg