Heimish All Clean Balm: första intrycket

Min beställning från Yesstyle har kommit och med den en burk av rengöringsbalmet All Clean Balm från koreanska Heimish. Inom K-beauty-världen är detta balm snudd på ikoniskt, men för mig är det en ny bekantskap.

Hela beställningen från Yesstyle.

Förpackningen är välgjord, en plastburk med snäpplock och innerlock med spatel för att skopa upp rengöringsbalmet. Balmet är fast och lite paraffinliknande, men smälter snabbt mellan fingrarna till oljeform. Det är därmed lätt att massera ut rengöringen i torrt ansikte. När man tar lite vatten på fingrarna, emulsifieras oljan snabbt till en krämig rengöring. Emulsionen går att skölja bort med vatten, men jag torkar bort den med våt tvättlapp. Huden är då alldeles ren och mjuk, utan några oljerester.

Blankt vitt balm i vit burk med snäpplock.

När jag läser recensioner av All Clean Balm är de flesta översvallande, men några negativa synpunkter återkommer. En del tycker att doften är för stark, men jag känner bara en svag aromatisk doft, så kanske har något ändrats. Andra tycker inte att balmet tar bort vattenfast ögonmakeup ordentligt och det kan jag inte uttala mig om. Det tar i alla fall bort min ögonmakeup enkelt, men jag har inte vattenfast mascara. Det tredje klagomålet är att balmet innehåller kokosolja som har orsakat tilltäppt hud hos en del användare. Om min hud blir tilltäppt av All Clean Balm, lovar jag att rapportera detta.

Detta blir kvällsrengöringen ett tag framöver.

Första intrycket är alltså positivt. All Clean Balm rengör milt med effektivt och lämnar vare sig någon fet hinna eller stramhet efter sig. Doft och konsistens är bra och förpackningen smart. Det är också i en betydligt lägre prisklass än mitt vanliga cleansing balm från Emma Hardie.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg