Kroppsvård för mycket torr hud

Jag använder sedan ett tag tillbaka en kroppskräm som jag köpte när jag var på Citypharma i Paris. Det är en gammal favorit, som jag verkligen vill tipsa om.

Min apoteksshopping på hotellsängen i Paris. Jag fick två-för-en på Ictyane.

Ducray Ictyane är en tjock kroppskräm som utlovar fukt i 48 timmar. Den är speciellt utformad för torr eller mycket torr hud. Nu har jag mer normal till torr hud, så jag är inte den perfekta testpersonen, men jag vågar nog säga att krämen håller vad den lovar.

Krämen är tjock i konsistensen.

Det tar ett tag för den att gå in i huden, så man kan inte klä på sig direkt. Min hud känns fortfarande nyinsmord ett dygn efter användning dock, så när den väl sjunkit in, stannar den där. Till min stora förtjusning är den parfymerad, lite franskt blommigt,  trots att tuben utstrålar oparfymerad apotekslukt.

Tips till alla med torr hud: Ictyane från Ducray. Den finns i lite olika varianter, men min favorit är denna. Observera att det inte står på tuben att krämen är parfymerad, så är man känslig ska man nog lukta på Ducrays produkter innan man köper dem - de kan vara parfymerade.

Ictyane finns i lite olika varianter, även i lättare lotion-form, t ex. Jag tycker dock bäst om krämen, som verkligen återfuktar länge. Tyvärr finns inte Ictyane till försäljning i Sverige, men på många apotek runt om i Europa. Det är inte en särskilt dyr kräm heller och den är mycket dryg, så jag rekommenderar den verkligen.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg