Naglar sommaren 2019

Godmorgon måndag!

Det är den första måndagen i maj och jag börjar titta på sommarnaglar. Ännu så länge har jag inte hittat något it-lack, men det brukar dyka upp något som blir sommarens lack. Förra sommaren var det för min del Funny Bunny från OPI. Sommaren 2019 verkar bli mer färgstark än så, för det är mycket starka färger och neoner som finns i sommarkollektionerna.

Detta är mitt favoritlack, gula Levels.

Den sista tiden har jag sett mycket av Annica Englunds kollektion för Depend. Den är verkligen färgstark och jag tycker att den är jättefin, framförallt de blå och gula lacken. Kanske något inför 6 juni?! När YSL lanserade sitt gula lack för ett par somrar sedan, var jag inte redo för gult, men nu tror jag att det börjar bli dags.



Även Essies sommarkollektion är färgstark, men jag har fortfarande inte hittat det där fina jellylacket jag såg i Berlin. Det lila lacket ovan tycker jag också är fint och det liknar inget jag har. Det blir ju lätt så att man köper liknande nyanser hela tiden, så i sommar ska jag spana efter lite nya färger.


Till min förvåning har inte Chanel lanserat något nytt nagellack på evigheter, vår- och sommarkollektionen kom ju i vintras, och sedan dess har det inte hänt mycket på nagelfronten. Det senaste nagelinlägget på deras Instagram är från januari, så jag hoppas att det kommer något spännande snart. För några år sedan hade de så eftertraktade lack att man fick skriva upp sig på väntelista för att komma över ett, men nu har det varit lugnare ett tag.

Sommaren 2019 verkar i alla fall bli färgstark, även om jag inte hittar neonlacket från Essie. Jag ska  i alla fall se till att skaffa mig Depends Levels innan det tar slut.

Ha en fin måndag!





Kommentarer

Populära inlägg