Brynfärgning hemma i badrummet

Jag vågade ge mig på brynfärgning hemma i badrummet! Dessutom blev jag nöjd med resultatet, även om det inte slår vaxning och färgning av ett proffs.

Jag använde mörkbrun färg från Depend.

Färgen jag använde kommer från Depend och heter rätt och slätt Eye Brow Colour. Jag har färgen mörkbrun. I förpackningen finns en tub med färg, en tub med aktiveringskräm, en blandskål, en omrörningspinne och en appliceringspinne.

Förpackningens innehåll.

Jag gjorde som instruktionerna sa och blandade två cm färg med 10 droppar aktiveringskräm. Det är ju inte direkt några apotekarmått, så jag uppskattade så gott jag kunde. Sedan rörde jag ihop krämen en minut och därefter borstade jag på den på rengjorda ögonbryn. Därefter fick färgen verka i 10 minuter och när jag torkade bort den var mina ögonbryn mörkbruna. Jag var rädd att de skulle bli röda, men färgen blev bra.

Lite orolig för att det skulle bli för rött - men det var ingen fara.

Det står att färgen ska sitta i upp till sex veckor, men det gör inte ens salongfärg på mig, så jag blir glad om den sitter ett par veckor. Det är ju ingen svår procedur att göra igen och färgen i förpackningen räcker till ett tiotal appliceringar.

Den övre bilden visar det färdiga resultatet, helt utan makeup. Brynen ser verkligen fylligare ut med lite färg. Som synes har mina bryn fått växa vilt ett tag, så färgen ger lite mer definition åt min spretiga brynlinje.

Jag är mycket nöjd över min brynfärgning - om bara brynen kunde tänka sig att växa lite mer också, vore jag glad!

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg