Mina topp 5-mascaror + franstips

Godmorgon torsdag!

Vi är väl många som ständigt är på jakt efter den perfekta mascaran, så idag tänkte jag skriva om fem favoritmascaror från de senaste åren.

5. Miaray Fiberwig d.j.v. Det här är den äldsta favoriten på listan - det är en fibermascara som tvättas bort med enbart ljummet vatten. Jag gillar den för att det är enkelt att bygga volym med den och för att den sitter så bra.

Japansk favoritmascara.

4. Urban Decay Perversion Mascara. Med den här mascaran får man verkligen volym och svärta. Det är en krämig mascara som syns ordentligt, vilket jag gillar. Ibland finns på rea hos Kicks, så då brukar jag slå till.

En annan favorit, från Benefit.

3. Benefit They're Real! Även denna mascara ger fantastisk volym och längd. Den ger lite tunnare fransar än Urban Decays Perversion, men det är lätt att bygga på mer tjocklek om man vill ha det.

Min nuvarande mascara från Hourglass.

2. Hourglass Caution Extreme Lash Mascara. Just nu använder jag denna mascara, som verkligen är en extremmascara. Ett lager räcker alldeles tillräckligt för min del, även utan primer under. Den ger mycket längd, böj, volym och svärta, och den sitter bra även nu i sommarvärmen.

Den bästa mascara jag haft.

1. Chantecaille Faux Cils Longest Lash Mascara. När jag testade denna mascara i höstas, tyckte jag att det var den bästa mascara jag någonsin har haft. Trots detta, har jag inte skaffat den på grund av det höga priset.

Bra om man vill ha kraftigare fransar.

Fransarna blir ännu finare med fransserum. Revitalash Advanced använder jag och det fungerar verkligen för mig. Jag gillar också att använda mascara-primer, både Urban Decay och Benefit har bra sådana. Oftast väljer jag Benefit They're Real! Mascara Primer, eftersom den är brun. Urban Decays primer är vit och kan vara lite svår att täcka över helt med mascara.

Inför sommar och semester funderar jag också på att göra lash lift igen, d.v.s. en permanent färgning och böjning av fransraden. Det ger dock ingen volym åt fransarna, så jag använder oftast mascara också, åtminstone kvällstid.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg