Orgasm och Laguna från Nars i snabb vardagsmakeup

Hallå lördag!

Veckans snabba makeup.

Den gångna veckan har varit hektisk, så jag har satsat på väldigt snabb makeup på morgonen. Det har inneburit Chanel CC Cream, YSL Touche Éclat High Cover, Benefit Gimme Brow, By Terry Ombre Blackstar i Frozen Mercury och Bronze Moon, Laura Mercier Translucent, Nars Orgasm, Nars Laguna och Hourglass Caution Extreme Lash Mascara.

Makeup-klassiker från Nars.

Idag tänkte jag titta lite närmare på två av de ovanstående produkterna, nämligen rouget och bronzern från Nars. Rouget Orgasm fyller i år 20 år och är år efter år en av Nars storsäljare. Enligt deras hemsida var det det mest sålda rouget i USA 2015. En av anledningarna till det är att rouget passar nästan alla hudtoner. Färgen är en svag aprikosrosa med guldskimmer. Jag har det mer som highlighter på kindbenen än som rouge, för det är ganska mycket lyster i det. Det är perfekt att svepa på när man har bråttom, för på mig är det ganska skirt, så jag riskerar inte att få för mycket i brådskan. Det går att bygga färgen om man vill att det ska synas mer, men jag tycker att lite räcker långt.

Rouget Orgasm.

Bronzern Laguna.

Bronzern Laguna är lite yngre, men räknas redan till makeup-klassikerna. Det är ett matt puder, men med lite lyster i sig, så huden blir inte livlös. Färgen ska efterlikna en solkysst hy, och är vare sig gyllene eller åt det grå hållet. Man kan använda det både som bronzer eller som contouring. Jag borstar på det på kindben, i hårfästet och på näsryggen. Precis som med rouget, är det svårt att ta för mycket produkt, men enkelt att bygga upp färgen. Har jag tid, tar jag först denna bronzer och därefter CC-pudret från By Terry, som ger mer skimmer och liv åt ansiktet. Laguna ger färg - inte skimmer.

Ha en härlig lördag!

Kommentarer

Populära inlägg