Pedikyr på Gilda-skolan och ansökan till examensmodell

I eftermiddags var jag på klassisk pedikyr på Gilda-skolan vid Gustav Adolfs torg i Malmö. Behandlingarna där utförs av elever under uppsyn av lärare, och är därför betydligt billigare än på andra ställen. Jag har varit på många olika behandlingar där och tycker att det för det mesta är väldigt bra och prisvärt.

Så här blev min midsommarpedikyr på Gilda-skolan.

Den klassiska pedikyren jag gjorde idag bestod av fotbad, borttagning av förhårdnader, massage, nagelvård och lackning. Jag ville ju ha ett mörkt rött lack - och så blev det. Lacket 309 Blaqalicious Red från Scratch Nails fick jag sedan med mig hem.

Blaqalicious Red är minst sagt inspirerat av Chanels klassiska Rouge noir.

Jag passade också på att fylla i en ansökan till att vara examensmodell. Gilda-studenterna har sin examen i slutet av augusti, när en examinator från CIDESCO (den största internationella organisationen för hudterapeuter) kommer och granskar deras arbete under en hel dag. Studenterna får visa alla olika behandlingar och svara på frågor under tiden. Jag har varit examensmodell tidigare, och förutom att det är kul att få alla behandlingar är det också oerhört spännande och lärorikt att lyssna på förhören. I början av augusti får jag veta om jag är antagen i år.

Gilda-skolan ligger i ett fint gammalt hus vid Gustav Adolfs torg i Malmö.

Nu ska jag lägga ansiktsmask och ordna manikyren till imorgon. Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg