Räddaren i nöden: Jet Lag Mask

Äntligen hemma efter årets varmaste dag! Så skönt med ledig dag imorgon - den första veckan i juni har varit hektisk! Det har tyvärr påverkat min hud, som blivit röd, blossande och stressad. Vad gör man när man har en hud som krånglar, trots att man tycker att man har skött om den väl?

Jet Lag Mask från Summer Fridays räddar mitt ansikte.

Jag har fokuserat på få och milda produkter - inga syror eller aktiva serum. Igår kväll tänkte jag att Avènes Cold Cream är ett säkert kort mot blossande hud, men när jag letade efter den hittade jag min urkramade tub av Summer Fridays Jet Lag Mask. Den är också mild och lugnande, men inte riktigt lika fet som Cold Cream, så jag tog den istället.

Lyxig och försiktig kvällsrutin.

Efter försiktig rengöring med Kate Somerville Goat Milk Moisturizing Cleanser, mistade jag med La Mers The Mist och därefter lade jag alltså på Jet Lag Mask, som fick vara på under natten. Imorse vaknade jag med ett helt annat ansikte än de senaste dagarna - så skönt! Jag kommer att fortsätta med denna rutin några nätter, för att få balans i huden igen.

Ha en lugn och fin kväll!


Kommentarer

Populära inlägg