Strandlook för ansiktet

Godmorgon onsdag!

Igår var en varm och solig dag här i Malmö och idag ska det bli ännu varmare. Det enda vettiga ställe att befinna sig på då är stranden, för havet svalkar fortfarande. För mig är det så klart viktigt att använda mycket SPF, men jag vill för den skull inte vara blank och kladdig - framförallt inte om jag på hemvägen ska stanna på någon servering eller handla något på stan. De produkter jag har för tillfället är jag väldigt nöjd med, så jag tänkte skriva lite om dem.

Följande produkter hade jag igår:

Gårdagens strandlook fixades med dessa favoriter.

Jag började hemma med Akademikliniken Day Maximal Sense SPF 50 som fuktkräm. Här tar jag mycket kräm, som jag låter sjunka in i huden ordentligt. Enligt rekommendation ska man ha ca en tesked solkräm i ansiktet, men jag har nog ännu mer än så. Därefter hade jag Emma Hardie Amazing Face Protect & Prime SPF 30. Det är både en fuktkräm och primer med SPF och jag är ute efter primerfunktionen. Den ger ett litet blurrat intryck, vilket jag uppskattar när jag inte har någon makeup att tala om. När primern hade sjunkit in, pudrade jag på den med Laura Mercier Translucent Loose Setting Powder, för att fixera lite extra och hindra blänk. Till sist smorde jag in ansiktet med Charlotte Tilbury Unisex Heallthy Glow för att få lite färg och så fixerade jag mina färgade bryn med Anastasia Beverly Hills Clear Brow Gel.

Dessa använde jag hemma.

På stranden använde jag min mist från Bioderma, Hydrabio Eau de soin SPF 30, som är en genomskinlig mist med fukt och solskydd. Den går utmärkt att spraya i ansiktet utan att behöva smörja något. Det gäller bara att hålla koll på vindriktningen, för misten är finfördelad och blåser bort om man har vinden i ryggen. Coola Mineral Liplux Lip Balm SPF30 i färgen Summer Crush använde jag också en hel del, både för att det känns mjukgörande och för att det är snyggt på läpparna - och skyddar dem.

Borde tagit en bild på stranden - men dessa använde jag där.

När jag kom hem och såg mig i spegeln, fanns den blurrade effekten av primern kvar och brynen satt på plats - trots flera bad och en del mistande. Däremot kunde jag ha kammat håret lite stramare, för det blåser för det mesta i den här stan, inte minst vid havet. Ska göra det bättre idag!

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg