Vardagshjältar under sommaren

Hej lördag och midsommardagen!

Under sommarledigheten finns det några produkter jag har extra mycket glädje av, men kanske inte skriver så mycket om. Här är fem favoriter just nu:

Fem vardagshjältar.


Sachajuan Dry Shampoo Mousse. Detta torrschampo i mousseform är perfekt en sommardag när håret behöver en uppfräschning - framförallt efter träning eller när man är lite solsvettig och ett vanligt torrschampo inte riktigt fungerar. Moussen applicerar jag i hårbottnen och därefter fönar jag torrt. Håret både känns och doftar rent - och dessutom blir det lite volym.

Essie Gel Setter Top CoatIbland händer det att nagellacket blir lite matt och bleks av solljuset - då är det perfekt att liva upp manikyren eller pedikyren med detta superblanka överlack. Jag brukar måla på det efter några dagar, så ser naglarna nästan nymålade ut igen.

Charlotte Tilbury Unisex Healthy Glow. Jag har lagt undan foundation och CC-kräm nu och har endast denna färgade dagkräm och lite concealer. Den anpassar sig efter hudtonen och ger lite färg, så den blir lagom täckande. Bra i värmen!

Anastasia Beverly Hills Clear Brow Gel. Nu när mina bryn har färg igen, klarar jag en varm sommardag med enbart denna genomskinliga bryngel. Jag har testat flera olika geler av den här typen, men denna är utan tvekan den bästa jag har haft. Brynen hålls enkelt på plats och får lite glans, vilket jag tycker är fint. Den funkar också bra ovanpå DipBrow Gel och den blir inte missfärgad av den, förvånansvärt nog.

Depend Ceramic Peeling Pen. Varje gång jag ska måla naglarna, drar jag först denna peelingpenna runt hela nageln, för att ta bort torra hudflagor och peta ner nagelbanden. Den är så smart och enkel och har gjort underverk för mina naglar.

Ha en fin lördag!

Kommentarer

Populära inlägg