Supersnabb sommarmakeup med Chanel Les Beiges

Hej måndag!

De senaste dagarna har jag experimenterat med snabb sommarmakeup, inspirerad av Chanels Les Beiges-kollektion och de videor som finns på deras youtube-kanal och deras hemsida. Med få produkter går det att få en hel makeup - och det går snabbt.

Två produkter ur Les Beiges-kollektionen, Eau de Teint och Healthy Glow Stick (jag förstår inte varför Chanel blandar språk).

Min bas har förstås varit Eau de Teint i färgen Medium. Jag tar ett pumptryck för ena sidan av ansiktet, därefter ett till den andra och till sist ett tredje pumptryck för ett andra lager över kinder, näsa och haka. Efter att basen har fått sjunka in och utveckla färg någon minut, tar jag Les Beiges Healthy Glow Stick nr 20 och drar över kindbenen, på näsryggen, på ögonlocken, vid tinningarna och på läpparna och suddar ut med fingrarna. Därefter pudrar jag hela ansiktet med Charlotte Tilbury Airbrush Flawless Finish och formar till brynen med Anastasia Beverly Hills Clear Brow Gel. 


Snabb makeuprutin i juli.

Hela rutinen går snabbt, men ger färg och lyster. Vill jag ha en mer markerad look, lägger jag till mascara, färgad bryngel och mer läppfärg - men det behövs sällan en vardag i juli.

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Populära inlägg