Veckans önskelista

Hej tisdag!

Nu verkar solen vara tillbaka igen och därmed sommarrutinen med minimal makeup. Min önskelista för kvällen innehåller lite nyheter av sådant jag trots allt gärna har under sommaren - nagellack, mascara och mist!



Essie Soles On Fire från Essies nysläppta sommarkollektion. Just detta lack är en mild orange med halvmatt finish som jag gärna bär på sommaren. Essie kallar lacket för neonorange, men det håller jag inte riktigt med om - även om jag gillar neonorange också. Hela kollektionen ser för övrigt väldigt fin ut, bara relativt klassiska sommarfärger, och min favorit bland dem är helt klart den apelsinfärgade Soles On Fire.


Too Faced Damn Girl! Mascara. Det var ett tag sedan jag testade en ny mascara med framgång, men denna har fått så fantastiska recensioner att det verkar omöjligt att inte lyckas med den. Too Faced har ju haft stora framgångar med sin Better Than Sex Mascara och först nu har de alltså tagit fram ännu en mascara - som ska vara ännu bättre.



Youth To The People Adaptogen Soothe + Hydrate Activated Mist. Det här är en mist som verkligen är en multiprodukt - den ska minska rodnad, återfukta, fungera som primer och fixera makeup. Dessutom verkar den vara så finfördelad att den blir som ett moln när man sprayar - se bara i filmen ovan! Jag har inte testat något från Youth To The People än, men är väldigt nyfiken på märket som enbart finns hos Sephora. Jag hittar dock inte misten i deras nätbutik, men ska titta efter den i Sephoras malmöbutik.

Ha en fin och solig kväll!

Kommentarer

Populära inlägg