Eneomey Sunlight Screen SPF50+

Godmorgon tisdag!

Sedan min Day Maximal Sense SPF 50 från Akademikliniken tog slut för ett tag sedan, har jag använt Sunlight Screen SPF50+ från franska Eneomey. De produkter jag hittills har testat från Eneomey har jag tyckt mycket om, och Sunlight Screen SPF50+ är inget undantag.

Eneomey Sunlight Screen SPF50+.

Eneomey Sunlight Screen SPF50+ skyddar mot både UVA- och UVB-strålning. Dessutom skyddar den mot infrarött och blått ljus. Jag använder den som dagkräm, efter serum och innan makeup. Man kan även ha den utanpå sin vanliga dagkräm, men jag tycker att den är tillräckligt återfuktande för att användas på egen hand.

Skyddar mot en hel del.

Krämen är förpackad i en mjuk tub med pump. Konsistensen är smidig, men ganska trögflytande. Det kommer inte ut så mycket produkt ur pumpen, så det är lätt att få lagom med kräm. Den har ingen doft, inte ens den där laboratoriedoften som jag tycker att några av Eneomeys produkter har.

Pumpförpackning som släpper ut lite produkt åt gången.

Jag tycker att krämen absorberas snabbt och det blir ingen hinna på huden. Huden känns återfuktad, men inte kladdig. Igår var jag utomhus på landet hela dagen, i 30-gradig värme, men jag blev inte blankare än jag brukar bli en sval dag inomhus. Jag försökte hålla mig i skuggan, men fick ändå en hel del sol på mig. Sunlight Screen SPF50+ skyddade alldeles utmärkt.

Svårt att välja favorit-SPF.

Jag kommer att fortsätta använda Eneomey Sunlight Screen SPF50+ varje dag. När tuben är slut kommer det att bli svårt att välja mellan denna och min gamla trotjänare Akademikliniken Day Maximal Sense SPF 50.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg