Första intrycket: Kicks Beauty Cell Renewing EGF Hydrogel Sheet Mask

Hej torsdag och första augusti!

I söndags kväll testade jag Kicks egen arkmask Cell Renewing EGF Hydrogel Sheet Mask, som jag varit nyfiken på ett tag. Masken innehåller EGF (Epidermal Growth Factor), kaviarextrakt, extrakt från sju olika bär och aloe vera. Denna blandning ska öka hudens cellförnyelse och elasticitet.

Söndagens masker.

Masken är en tvådelad arkmask i gelform. Det är lite pilligt att få bort de blöta gelarken från skyddspappret, men det innebär å andra sidan att arken snabbt sluter åt kring ansiktet. Det övre arket täcker från panna till nästipp, det undre från överläpp till käklinje. Det blir ett litet överlapp på kinderna. Trots att det är mycket serum i masken, varken droppar den eller rinner. Förutom en svalkande känsla, känns masken inte något särskilt när den ligger på huden.

Instruktioner och innehållsförteckning på blandande språk.

Jag tog bort masken efter de rekommenderade femton minutrarna. Då fanns mycket serum kvar i förpackningen, så detta hällde jag ut i min kupade hand och smorde in på hals och dekolletage, vilka inte hade täckts av masken. Den ögonblickliga effekten är påtaglig - jag tyckte inte att jag hade en linje kvar där masken hade verkat. Huden var också lugn och hudtonen jämn.

Det blir fler av Cell Renewing EGF Hydrogel Sheet Mask. 

I måndags morse var linjerna tillbaka, så masken är en quick fix - men verkligen en fantastisk sådan! Eftersom masken går att ha med sig i handbagaget, tänker jag att den är perfekt att ha med sig på en weekendresa, där man kanske får för mycket sol på eftermiddagen och vill ha en askungeeffekt inför middagen. Den fungerar förstås alldeles utmärkt hemma en söndagskväll också. Jag kommer definitivt att köpa fler av Cell Renewing EGF Hydrogel Sheet Mask.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg