Första intrycket: NIP + FAB Glycolic Fix Daily Cleansing Pads

Hej torsdag!

Det var ett tag sedan jag använde peelpads i min hudvårdsrutin, men när jag fick en förpackning NIP + FAB Glycolic Fix Daily Cleansing Pads som GWP från Lookfantastic, kunde jag inte låte bli att testa dem direkt. Anledningen till detta är att de har fått fantastiska recensioner på Makeupalley, som brukar ha trovärdiga recensioner.

Sol och syra går bra på bild!

Glycolic Fix Daily Cleansing Pads är rengörande och exfolierande rondeller som ska vara milda nog att använda dagligen. De innehåller glykolsyra (2,8%) som exfolierar, hyaluronsyra som ger fukt och kapaster som lugnar. Huden ska bli jämnare och klarare efter användning.

60 knottriga peelpads.

Burken innehåller 60 pads, som är lite knottriga. Det gör att de är ganska lätta att separera, men de är väldigt tunna, så man får se upp så att man inte använder två åt gången. Doften är mild, men påminner om citrontvål - både citrustoner och en lite varmare tvålton som jag verkligen gillar.

Jag använder en peelpad efter dubbelrengöring. Enligt instruktionerna ska den inte användas i ögonområdet, så till en början följer jag instruktionerna. Peelpaden känns inte på huden, förutom på en finne på käklinjen - där sticker det till. Annars får jag ingen pirrande eller varm känsla, så produkten är inte så stark. Huden känns efter applicering återfuktad och nästan lite klibbig, därför väntar jag en stund innan jag applicerar EGF Serum.

Första intrycket är gott.

Nästa morgon är min hud lite ljusare än vanligt, kanske tog padsen bort lite bus. Jag har inte fått någon reaktion som rodnad eller utslag. Finnen på käklinjen är borta och jag inbillar mig att dekolletaget är lite slätare, men jag ska testa ett tag till för att se om det stämmer.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg