Hur jag använder torrschampo just nu

Hallå lördag!

Idag blev det högsommar i Malmö igen, så härligt! Värmen har inneburit att jag har tittat över mina torrschampon, för mitt hår blir lätt torrt av solen så jag vill inte tvätta det så ofta. För tillfället använder jag Klorane Shampooing sec au lait d'avoine, Sachajuan Dry Shampoo Mousse och Antonio Axu Light Dry Shampoo Weightless Touch.

Mina tre nuvarande torrschampon, som alla fyller sin funktion.

Kloranes torrschampo är en gammal favorit som jag har hemma nästan jämt. Nu är jag dock inne på den sista flaskan, så det börjar bli dags för en ny beställning. Jag använder det både som ett klassiskt torrschampo när mitt hår känns otvättat, men även för att få volym och struktur i nytvättat hår. Det har ingen stark doft och det är ganska osynligt - lite pudrigt kan det dock bli.

Torrschampot i mousseform är det som får mitt hår att kännas renast. Moussen har en fräsch tvåldoft som gör att håret känns nytvättat igen. Eftersom håret blir fuktigt av moussen, behöver man föna det torrt igen. Detta gör att jag inte använder Dry Shampoo Mousse när jag har väldigt ont om tid - även om Dyson Supersonic gör mitt hår torrt på en minut.

Det tredje torrschampot, det från Antonio Axu, är det lättaste av de tre. Det är ett klassiskt spraytorrschampo som vare sig syns eller känns speciellt mycket i håret. Det är perfekt för mitt hår dag två. Ibland sprayar jag i det innan jag går och lägger mig, så att det kan verka under natten.

Jag har just fått hem dessa prov från Space NK på Briogeo Scalp Revival som blir augustis djuprengöring av hårbotten.

Jag gillar torrschampo, men undrar hur bra de är för håret? Jag har hört att det är bra att använda torrschampo istället för att tvätta håret för ofta, men också att det kan vara skadligt för att det täpper till hårbotten. Min lösning är att ungefär en gång i månaden använda ett djuprengörande schampo eller en hårbottenscrub för att få bort eventuella produktrester.

I morgon ska det bli ännu varmare, så det blir torrschampo då med. Jag sprayar på lite Light Dry Shampoo Weightless Touch från Antonio Axu redan ikväll.

Ha en fin lördag!




Kommentarer

Populära inlägg