Mascara-primer

När jag handlade från Chanel senast fick jag med en del prover, bl a en mascara-primer som jag har använt de senaste dagarna. Innan jag började med fransserumet Revitalash Advanced använde jag alltid mascara-primer, men sedan tyckte jag att jag klarade mig utan det när fransarna blev längre. Efter att ha använt La Base Mascara de senaste dagarna, inser jag dock att jag vill ta upp min gamla vana igen.

Generöst prov på La Base Mascara från Chanel.

Mascara-primer gör verkligen skillnad för mig. Förutom att fransarna blir längre, fäster mascaran bättre och fransarna blir mer separerade. Ett lager primer och ett lager mascara blir något helt annat än två lager mascara. Förutom Chanels variant har jag också testat Subversion Lash Primer från Urban Decay och They're Real! Tinted Lash Primer från Benefit. Alla tre är bra, men jag föredrar Benefits primer eftersom den är brun. Både Chanels och Urban Decays är vita, vilket kräver att man är mer noggrann med att täcka fransarna med mascara. Det är också förödande om man glömmer mascaran en trött morgon. Jag känner en som upptäckte det först i hissen till kontoret - snopet.

Vit mascara-primer kan vara vanskligt.

Jag ska hålla ögonen uppe efter något erbjudande från Benefit, ofta får man t ex en travelsize av mascaran på köpet när man köper primer - eller tvärtom. They're Real! Tinted Lash Primer finns i två storlekar och även den lilla räcker länge.

I min vintermakeup ingick Benefits They're Real! Tinted Lash Primer - förvillande lik mascaran i samma serie.


Ha en fin kväll!






Kommentarer

Populära inlägg