Ögonpaletter - fem favoriter

Igår kväll skrev jag om Kicks Beauty Awards 2019 och om min bortglömda Soft Glam-palett - som alltså är så bra att den fick pris av Kicks klubbmedlemmar som årets palett. Jag tittade därför igenom mina paletter och valde ut några favoriter. Här är listan i kronologisk ordning:

Fem favoriter av ögonpaletter.

Urban Decay Naked. Den första Naked-paletten var min allra första palett med så många skuggor i samma färgskala - beige-brun-guld - och det har blivit många fler efter denna. Som jag minns det var det denna palett som startade nude-palett-trenden 2010, åtminstone var det Urban Decay som gjorde den till en succé. Jag använder den fortfarande ibland, framförallt Half Baked och Smog. I september lanseras den nästa Naked-paletten, Naked Honey, som drar lite åt det gröna hållet. Är det nästa trend?

Min äldsta och mest använda palett.

Anastasia Beverly Hills Modern Renaissance. Det här är också en palett som alla skulle ha när den släpptes. Den var alltid slutsåld hos Cult Beauty, men till slut fick jag tag på en. För mig blev den inkörsporten till skuggor i röda nyanser, något jag fortfarande gillar. Den här ska jag börja använda igen!

Jag skrämdes lite av färgerna i paletten första gången jag öppnade den, men de blir fina på huden.

Charlotte Tilbury Exaggereyes. Den här kvartetten är en av Charlotte Tilburys storsäljare, vilket är lätt att förstå när man använder den. Jag upplever skuggorna som mjukare än dem i Charlotte Tilburys stora paletter. De är helt enkelt extremt lättarbetade. Det räcker med ett par penseldrag, så ligger skuggan perfekt. Paletten är perfekt när man har bråttom.

Så bra kvartett!

Charlotte Tilbury Stars-In-Your-Eyes. Det var en stor grej när Charlotte Tilbury släppte sin första stora palett Instant-Eye-Palette för ett par år sedan, i begränsad upplaga dessutom. Den gillar jag, men uppföljaren Stars-In-Your-Eyes som kom förra året är min favorit. Jag tycker att den är oerhört användbar, med sin blandning av gyllene och rosa toner. Den är lite som en kombination av Naked och Modern Renaissance ovan.

Fyra färdiga looker - mina favoriter är Power Eyes och Happy Eyes.

Natasha Denona Palette 5 i 04. Den som har läst bloggen ett tag, vet att jag var väldigt glad när Natasha Denona lanserades på Sephora. Jag hade hört så mycket om hennes ögonskuggor, så en palett var det självklara valet när jag köpte min första - och hittills enda - Natasha Denona-produkt. Så kul att jag valde just den palett som innehåller guldiga och röda toner!

Snygg palett från Natasha Denona.

Så kul det var att titta igenom gamla favoriter - jag kan faktiskt skönja en viss utveckling. Exempelvis använder jag knappt de nästan vita färgerna längre. I Naked är den ljusaste färgen nästan slut, medan den i Natasha Denona-paletten knappt är använd.

Nu ska jag ställa fram Modern Renaissance, så att jag kommer ihåg att använda den imorgon.

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Populära inlägg