Rykten om höstens Sephora-lanseringar

Hej måndag!

Det är fortfarande mycket kvar av sommaren, men rykten om höstens lanseringar har börjat florera. Sephora har haft ett spännande år hittills, med lanseringarna av bl a Tarte, Sunday Riley, Laneige och IGK Hair i våras.

Vilka blir höstens lanseringar?

Nu viskas det om att Sephora kommer att få in bl a Charlotte Tilbury, Drunk Elephant och Milk Makeup. Självklart har jag kontaktat Sephora för att höra om det stämmer, men bara fått ett vagt svar. De har i alla fall inte dementerat ryktena - och visst finns det ett par saker som talar för att de skulle få in märkena.


  • Alla tre säljs redan i Europa, vilket innebär att de är godkända av EU:s regler.
  • Alla tre säljs redan av Sephora utomlands, vilket kan innebära att förhandlingar om ensamrätt o dyl redan är klara.


Jag hoppas främst på Charlotte Tilbury och Drunk Elephant. Jag har testat mycket av Charlotte Tilburys makeup och har imponerats av nästan allt. Mascaran var inte den bästa jag testat, men alla produkter i puderform (ögonskuggor, highlighters, rouge, contouring, puder) är så mjuka och lätta att använda. Dessutom har många produkter ett inbyggt filter som är mycket smickrande.

De här mjuka ögonkvartetterna använder jag ofta.

Drunk Elephant är också spännande, framförallt möjligheten att kunna köpa lite mindre förpackningar. Till hösten vill jag gärna testa deras retinolkräm A-Passioni som ska vara väldigt effektiv. Eftersom den är så effektiv, vill jag köpa den lilla förpackningen först - och den säljs inte på nätet.

Snart?!

Milk Makeup har jag inte testat överhuvudtaget, men märket är väldigt hajpat. Det är nog många som hoppas på att Sephora får in det i höst.

Vilka märken är det nu som saknas i Sverige? Jag önskar att Dipyque och Klorane vore lättare att få tag på och att Veets deodorant börjar säljas här - annars kommer jag inte på något mer på rak arm.

Ha en fin kväll!





Kommentarer

Populära inlägg