Veckans hype, V35

Godmorgon fredag!

Den här veckan har det handlat mycket om nya märken som lanseras i Sverige. Förra veckans hype, Milk Makeup, lanserades på sephora.se igår (i butik först 5 september) och så kom nyheten att COW börjar sälja Westman Atelier. Denna veckas hype måste dock ändå vara att Skincity har börjat sälja Hourglass.

Veckans hype: Hourglass hos Skincity

Jag blev lite förvånad när det avslöjades att det var just Hourglass som var det nya märke som Skincity tagit in. Märket finns ju redan på den svenska marknaden - både NK och Sephora säljer sedan något år tillbaka Hourglass - och det är inte direkt den typen av hudvårdsmärke som jag förknippar Skincity med. Håller Skincity på att bredda sitt sortiment och därmed ändra inriktning?


Hur som helst så tycker jag mycket om Hourglass' produkter. Jag har skrivit en hel del om både Caution-mascaran och deras puder, både pressade och i lösform, så jag är glad över att Hourglass nu finns hos ännu en butik. Förutom mascaran är det Ambient Lighting-pudren i olika nyanser som är mina favoriter i Hourglass' sortiment. Jag har flera av deras paletter vid det här laget och jag använder dem mycket. De ger väldigt fin lyster och lite filter-effekt åt huden.

Jag har använt Hourglass länge och har testat en hel del av deras produkter. Puderpaletterna är helt klart mina favoriter.

Då var det dags att sätta igång med fredagen. Ha en fin dag!


Kommentarer

Populära inlägg