Babor Thermal Spray: första intrycket

Sedan jag skrev om Babors fuktmist på en önskelista för rätt länge sedan, har jag velat testa den. Jag försöker att handla enligt konceptet "en ut, en in", så när min Sampar French Rose Mist tog slut förra veckan föll valet på Babor Thermal Spray. Eftersom den är förhållandevis billig (145 kr för 100 ml), åtminstone i förhållande till flera av Babors andra produkter, var den svår att få tag på när den lanserades. Nu när det har gått några månader sedan lansering, var det inga problem.

Babor Thermal Spray.

Sprayen är förpackad i en stadig plastflaska med pumpspray. Babor säger att Thermal Spray ska ge fukt och mineraler åt huden, med termalvattnet från deras källa i Aachen. Sprayen är lätt parfymerad, med en doft jag känner igen från deras Cleansing Foam som jag har i duschen.

Plastflaska med pumpspray.

När jag försöker mista ansiktet, blir jag duschad. Ansiktet blir genomblött, så detta är ingen lätt mist man sprayar ovanpå makeup. Den skummar inte på huden och den känns återfuktande - även när den har torkat efter en stund. Jag hade älskat den här produkten om den hade kommit ut mer finfördelad. Tyvärr har jag ingen bättre flaska att hälla över den i, annars hade det varit en bra lösning.

Prisvärd spray!

Sammanfattningsvis gillar jag priset, doften och återfuktningen jag får - men sprayfunktionen är inte den typ jag gillar bäst.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg