Dr. Jart+ Cicapair Tiger Grass Color Correcting Treatment - första intrycket

Godmorgon tisdag!

Härom veckan fick jag mail från Sephora att jag hade kommit upp i tillräckligt många poäng för att få en gratis gåva. I malmöbutiken fanns flera gåvor att välja mellan och jag bestämde mig för Cicapair Tiger Grass Color Correcting Treatment från koreanska Dr. Jart+.

Cicapair Tiger Grass Color Correcting Treatment från Dr. Jart+.

Enligt den svenska bipackssedeln är produkten en "färgkorrigerande behandling med tigergräs" som ska neutralisera rodnad och skydda huden. Krämen är tjock och grönbeige med en svag doft av medicinalväxt. Man kan använda den på egen hand eller under makeup. Det behövs ingen annan återfuktare under, men jag har haft den som sista steg i min morgonrutin, ovanpå SPF.

Första gången jag använde den hade jag just kommit ur duschen efter träning, så mitt ansikte var blossande rött. Krämen ska dölja rodnader, men jag märkte ingen skillnad efter den första appliceringen och var därför lite väl snabb med att lägga på ett lager till. Efter en kort stund hade mitt ansikte en beige och matt yta. Både färgen och det matta utseendet höll i sig hela dagen. Ansiktet kändes väldigt återfuktat - jag tog trots allt två lager.

Grönbeige tjock kräm som blir beige på huden.

Nästa dag testade jag att ha krämen istället för min foundation Les Beiges Eau de Teint. Jag applicerade den med foundationborste ovanpå primer och concealer, och den här gången använde jag mindre produkt. Den täcker bra, men den är lite trög i konsistensen så man får arbeta en del med den för att resultatet ska bli jämnt. Hudtonen blir matt och rodnader dämpas. Vid applicering blir jag nästan ljusgrön i ansiktet, men det ändras efter en stund.

Känslan av Cicapair Tiger Grass Color Correcting Treatment är mjuk och lätt hela dagen. Min hud blir vare sig torr eller oljig, utan känns återfuktad och osminkad. Har man en torr och rodnande hud och ogillar foundation, är detta en perfekt produkt. Den ger ingen full täckning, men tillräckligt för vardagen, framförallt om man kompletterar med concealer.

Bra om man ogillar foundation men gillar en jämn och matt yta.

Jag kommer att använda Cicapair Tiger Grass Color Correcting Treatment när jag vill vara osminkad men dölja rodnader. Eftersom jag gillar lyster, är den ingen fullgod ersättare för min foundation. Idag blir det alltså Chanel Les Beiges Eau de Teint igen!

Ha en fin dag!




Kommentarer

Populära inlägg