Favoritmask: Dermalogica MultiVitamin Power Recovery Masque

Godmorgon måndag!

Här kommer ett inlägg om en av mina favoritmasker, som verkligen är värd att skrivas om. Dermalogica MultiVitamin Power Recovery Masque har ofta förekommit i bloggen, för det är en av mina äldsta favoritmasker som jag fortfarande använder ofta - senast igår kväll.

Gårdagens masker.

MultiVitamin Power Recovery Masque ingår i Dermalogicas AGE Smart-serie, så det är en mask för en hud som har börjat få ålderstecken. Den är också bra för en stressad och känslig hud, så känner man sig extra skör är den här masken som en varm filt.

Favoritmask.

Masken är gul och krämig. Den är lätt att massera in, men den absorberas inte helt, inte ens under natten. Jag har den ofta som nattmask, men försöker då att lägga en handduk på kudden eftersom den gula masken färgar av sig på sängkläderna. Doften är varm och trygg, kanske är det vanilj i den?

Det finns många användningsområden för MultiVitamin Power Recovery Masque.

Min hud blir återställd till sitt bästa jag av MultiVitamin Power Recovery Masque. Hudtonen blir jämnare och huden känns fastare, återfuktad och lugnad. Den fungerar utmärkt som en uppiggare innan en fest eller en trött morgon, men även som en lugnande nattmask.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg