La Mer The Lifting and Firming Mask

Godmorgon torsdag!

Onsdagsmasken igår blev en riktig lyxmask, The Lifting and Firming Mask från La Mer. Jag har alltid lockats av den flärd som omger La Mer, men jag är medveten om att det är ett omstritt märke i hudvårdsforum. Det är därför ganska typiskt att de recensioner jag hittar om masken antingen ger den högsta eller lägsta betyg.

The Lifting and Firming Mask från La Mer.

The Lifting and Firming Mask består av koncentrerat serum i maskform. Den ska masseras in på rengjord hud och därefter absorberas under åtta minuter. Den ska inte torkas bort, utan precis som ett serum har man den därefter under sin vanliga hudvård. Det går utmärkt att ha den under makeup.

Lätt konsistens.

I burken är masken en ljusgrön gelkräm, med en ganska lätt konsistens. Doften är lätt parfymerad, lite åt alg- eller sjögräshållet - eller så är det jag som gärna vill känna anknytningen till havet. Vid första appliceringen blev jag lite besviken, masken kändes som en lätt dagkräm och den försvann direkt in i huden. Jag hade väntat mig en lyxig gel som långsamt gled in i huden, men så var den inte.

Efter en liten stund försvann den första besvikelsen, för min hud blev så sammetslen och fast så att jag inte kunde sluta känna på den. Däremot tyckte jag inte att jag märkte någon direkt lyftande effekt, som jag har gjort av t ex Acasias Lift Me Up eller Biodrogas Microlift Anti-Age Sheet Mask.

Lyxmask - så kanske inte för varannan dag-bruk.

La Mer rekommenderar att man använder The Lifting and Firming Mask varannan dag, men för mig kommer detta bli en lyxmask att använda vid särskilda tillfällen den närmaste tiden. Jag tänker så klart inte spara på den så att den hinner bli dålig.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg