Sammanfattning av veckan + söndagsmask

Hej söndag!

Det är ännu en vacker och varm dag i Malmö och jag ser tillbaka på veckan som gått.

Veckans bästa! Ser fram emot att börja med Chanel CC Cream igen, men är Westman Atelier kanske bättre?

Veckans bästa måste vara den snabba leveransen från tyska Niche Beauty, så att jag direkt kunde testa Westman Atelier Vital Skin Foundation. Jag är fortfarande imponerad, men ska snart ta fram min favorit från i våras, Chanel CC Cream, och kanske tycker jag mer om den. Jag överger inte Niche Beauty för det, jag har redan fått sändningsbekräftelse på Slow Dance-proverna jag beställde i förrgår.

En annan bra sak är att jag börjar se resultat av Full Lash & Brow från Medik8. Det tog ett tag, men nu kan jag med säkerhet säga att det funkar. Ingen är gladare än jag för detta!


Något i stil med detta vore bra.

Veckans sämsta är att jag saknar en läpprodukt som ger både färg och fukt. Eller, jag har ju sticket från By Terry, men bronsskimmer på läpparna är inte riktigt vad jag vill ha nu. Kiehl's har bra färgade läppbalsam, jag ska nog ta mig en titt på dem.


Blir kul att testa ännu en produkt från Lixirskin. Gillade verkligen deras Electrogel Cleanser.

Söndagsmaskerna blir idag två. Först blir det ett prov jag fick från Niche Beauty, Lixirskin Soft Clay Rubber. Det är en exfolierande rengöring som kan användas både som peeling eller som mask. För riktigt tilltäppt hud rekommenderas en dubbelbehandling, d.v.s. att man först använder produkten som peeling och därefter applicerad den som mask. Jag tänker peela lite på näsvingarna innan jag lägger den som en mask i nästan hela ansiktet.

Efter djuprengöringen längtar jag efter att använda The Lifting and Firming Mask från La Mer igen. Den får ligga på hela natten, så kommer jag att vara redo för måndagen när jag vaknar imorgon.

Ha en fin söndag!



Kommentarer

Populära inlägg