Veckan som gått + söndagsmasken

Hej söndag!

Äntligen en lugn och stillsam söndag, med flera söndagsmasker och manikyr. Som vanligt ser jag idag tillbaka på veckan som gått.

Veckans bästa var detta lyxprov jag fick från Hudoteket med min senaste beställning.

Veckans bästa: Jag fick ett lyxprov på Medik8 Retinol 3 TR Serum som ska vara så bra, så nu behöver jag inte vela med vilken retinolprodukt jag ska använda i höst. Under veckan började jag fasa in detta serum, två gånger i veckan till en början. I går kväll hade jag inte EGF Serum ovanpå, utan bara en nattmask, och det var stor skillnad i fukt imorse. Jag ska inte hoppa över EGF Serum igen.

Med min senaste refill av New Wash kom också The Hairstory Hair Massage Brush.

En annan bra sak är schampoborsten The Hairstory Hair Massage Brush som har lanserats till New Wash, hårtvättkrämen som jag prenumererar på. De mjuka plastpiggarna är sköna att gnugga mot hårbottnen och rengöringen blir bättre än när jag bara använder fingrarna. Den är också bra när New Wash ska sköljas ur. Det sägs dessutom att massagen ska öka hårväxten.

Mjuka plastpiggar som rengör ordentligt utan att skada ens hårbotten.

Veckans sämsta: EGF Eye Serum tog slut i måndags, köpte jag inte det alldeles nyss? Jag tycker dessutom att det är väldigt bra, men kan man köpa en så odryg produkt igen?

Redan slut?!

Söndagsmasken: I morse hade jag Acasia Recovery Mask medan jag åt frukost och läste tidningen. Senare blir det rengöring och fukt. Jag såg ett tips att man kan blanda maskerna från Biologique Recherche, så det tänker jag testa idag. Om jag rör ihop Masque Vivant med Masque Visolastine + blir nog jästlukten lite mildare också.

Söndagsmaskerna 8 september.

Ha en fin söndag!


Kommentarer

  1. Ja, alltså 6 ml i ett ögonserum är ju inte mycket... En liten förp i vanliga fall är 15 och 30 (som Versos) känns ganska generöst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt lite med 6 ml. Tyckte att jag var sparsam, men det tog slut för snabbt!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg