First impression: Lernberger Stafsing Overnight Retinol+ Mask och S.O.S Barrier Repair Cream

Godmorgon tisdag!

Igår kväll skrev jag lite om söndagens Beautyfood-event. På våra rum väntade en fin goodiebag och det jag omedelbart ville testa av innehållet var produkterna från Lernberger Stafsing.

Söndagens goodiebags.

Min väninna som jag delade rum med tyckte likadant, så hon såg till att vi testade redan samma kväll. Vi var bägge nyfikna, eftersom vi inte tidigare testat någon hudvård från Lernberger Stafsing. Det är väl fortfarande mest känt som ett hårvårdsmärke?

Bra hudvårdskombo från Lernberger Stafsing.

Under söndagens middag kom så klart goodiebagens innehåll på tal, och vi fick rådet av Maria Ahlgren att kombinera nattmasken Overnight Retinol+ Mask med S.O.S Barrier Repair Cream. Vid sängdags gjorde vi precis så och applicerade ett tunt lager av masken efter makeupborttagning.  Overnight Retinol+ Mask fungerar för alla hudtyper utom de allra mest känsliga. Den ska återfukta, förbättra hudstrukturen och minska fina linjer. Man ska låta den sjunka in tio minuter och därefter massera in den, men vi tyckte bägge att den gick in i huden snabbare än så - det fanns alltså inte så mycket överflödig mask att massera in. Därefter applicerade vi S.O.S Barrier Repair Cream.

Nattmask med retinol.

Min hud blev lite röd på kinderna av Overnight Retinol+ Mask, men när jag smorde in mig med S.O.S Barrier Repair Cream försvann rodnaden direkt. Krämen ska lugna, stärka och motverka irritation - och för mig var effekten omedelbar.

Denna barriärkräm kommer jag att få användning för.

När jag vaknade tidigt igår morse var min hud i sitt vanliga skick, vilket är ett ganska gott betyg när man har somnat efter midnatt. Jag har redan nu en stark känsla av att S.O.S Barrier Repair Cream kommer att vara mig till stor hjälp i framtiden. När det gäller Overnight Retinol+ Mask får jag återkomma.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg