Kroppsvård för kallare dagar

Godmorgon torsdag!

Det har varit behagliga höstdagar i Malmö den sista veckan, men det blir obönhörligen kallare. För många brukar det innebära en torrare hud, så jag tänkte visa mina kroppskrämer för torr eller extra torr hud.

Kroppsfavoriter.

Härom veckan bytte jag ut Biotherms klassiska Lait Corporel mot den betydligt fetare Sol de Janeiro Brazilian Bum Bum Cream. Den är en bra övergång till hösten, eftersom den doftar så mycket sommar att man kan lura sig själv att det fortfarande är juli. Den är en fantastisk återfuktare, men jag märker inte så mycket av löftet om uppstramad hud.

Svårslagen kräm för mycket torr hud.

Två lite billigare kroppskrämer om också är bra för torr hud är Rituals Sakura Magic Touch Body Cream och Ducray Ictyane Anti-Dryness Body Cream. Lider man av riktigt torr hud rekommenderar jag varmt Ducrays kräm, som verkligen klarar att återfukta de dammigaste smalben.

I en rolig beställning förra hösten, fanns Kiku-Masamune Sake Brewing Skin Care Lotion High Moist.

Förra vintern testade jag att lägga fukt i lager, med Kiku-Masamune Sake Brewing Skin Care Lotion High Moist som första lager och därefter en tjock kroppskräm. Det är en smart idé om man har problem med hud som snabbt blir torr igen.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg