Skincity Skincare

Hallå lördag!

Det händer en hel del i skönhetsvärlden för tillfället. En av veckans nyheter är att Skincity lanserar sitt eget hudvårdsmärke, Skincity Skincare. Det är kanske ingen jättestor överraskning, Skincity har redan tagit fram redskap, borstar, makeup och nu senast en mask i samarbete med Paula's Choice.

Man kan köpa en hel hudvårdsrutin i ett kit.

Skincity Skincare beskrivs som "Advanced Skincare Made Easy". I sortimentet finns 16 hudvårdsprodukter, en silikonmask, en rengöringsborste och fyra hudvårdskit, varav två med reseförpackningar. Jag blir nyfiken på att testa ett av dessa för att se hur produkterna fungerar på min hud.

En annan produkt jag skulle vilja testa är nattmasken Total Repair Retinoate Treatment, som ska förnya huden med hjälp av A-vitamin, återfukta, stärka hudbarriären och motverka tilltäpptheter. Nattmasker är en av mina favoritprodukter och den här låter nästan som gjord för min hud.

Denna nattmask verkar spännande.

Skincity Skincare kan man läsa om på Skincitys hemsida redan nu, men serien lanseras först fredag 25 oktober.

Ha en fin lördag!


Kommentarer

Populära inlägg