Skör hud, The Ordinary och Drunk Elephant

Godmorgon torsdag!

Det är varmare igen, vilket är skönt, men min hud känns fortfarande känslig. Jag märker att serumet från The Ordinary, Niacinamide 10% + Zinc 1%, svider för mycket på kinderna vid applicering för att jag ska kunna ha det i hela ansiktet. Det får bli en produkt för T-zonen och som punktbehandling på orenheter och blemmor.

Detta serum passar mig bättre sommartid.

Jag har fler produkter som jag inte kommer att använda i hela ansiktet nu när huden känns så skör. En av mina favoritmasker, T.L.C. Sukari Babyfacial från Drunk Elephant, längtar jag efter att använda, men vet inte om jag vågar använda den nu. Kanske är det bättre med en rengörande lermask?

Ingen mer T.L.C. Sukari Babyfacial?

På tal om Drunk Elephant, så kom det förvånande nyheter i förrgår kväll: grundaren Tiffany Masterson har sålt företaget till japanska Shiseido för 845 miljoner dollar. Masterson kommer att stanna kvar i företaget och säger att märket kommer att fortsätta i samma anda som tidigare.


Frågan är vad uppköpet kommer att betyda för oss konsumenter? Min gissning är att Drunk Elephant får större spridning än tidigare. Shiseido Group äger redan märken som Avène, bareMinerals, Laura Mercier och Nars, som alla är stora i Europa. Även Deciem som står bakom The Ordinary startade ju som ett litet företag som sedan fick Estée Lauder som delägare. The Ordinary finns kvar som tidigare, men med mycket större spridning. Förhoppningsvis vet vi snart.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg